Енергията и постоянството побеждават всичко!”   Бенджамин Франклин

 

Включете ги  ежедневно в продължение на около 20 минути.  В началото се започва с три повторения, като всяка седмица увеличавате с по две, докато достигнете по 21 повторения от всяко упражнение. Когато достигнете 21 повторения, вие ще сте майстори, ще се чувствате балансирани, заредени с енергия, добро настроение и всичко ще ви се удава лесно!

Първо  упражнение

u1

Външно, това е много просто упражнение, децата които играят, постоянно го правят. Изправете се с ръце протегнати хоризонтално. Започнете да се въртите надясно по посока на часовниковата стрелка, докато усетите лек световъртеж.  Спирате и ако има нужда сядате, или лягате до успокояване. С течение на времето, ще бъдете в състояние да се въртите все по-дълго, без поява на световъртеж. Добре е да фокусирате погледа върху някоя точка на нивото на очите, която да следите при всяко завъртане.  

 

Легнете по гръб, с лице нагоре, по-добре на дебела постелка. Сложете ръце до тялото, дланите облегнати на пода, със събрани пръсти. Повдигнете главата  от пода, натиснете брадичката къмu2 гърдите. Повдигнете краката във вертикално положение, без да сгъвате  коленете. След това бавно положете главата и краката на пода. Отпуснете всички мускули.  Всеки път, поемате дълбоко дъх при повдигане на краката и главата и издишате при спускане. Колкото по-дълбоко дишате, толкова по-добре. В началото може да започнете това упражнение с вдигане на краката свити в коленете. Повторете упражнението.

 

Трето  упражнение

u3

Застанете на коленете, изправете тялото, пръстите на стъпалата в контрашпиц опрени на пода, ръцете  върху бедрата. Издишайте, наведете главата напред, натиснете брадичката към гърдите, задръжте. Вдишайте, изнесете главата и тялото назад Тогава как може да падне главата си назад, без да накланяте бедрата. Връщане в изходно положение.

 

 

 

 

 

Четвърто упражнение

u4

На пръв поглед може да изглежда трудно, но след една седмица ще бъде толкова просто, колкото останалите. Легнете на пода по корем. Ръцете са на нивото на раменете, с длани опрени на пода, пръстите на стъпалата са в контрашпиц. Издишайте и повдигнете ханша право нагоре с изпънати ръце и крака, с цяло стъпало на пода. Отпуснете главата. В началото може да свиете леко коленете. Задържате докато ви стигне дъха. Вдишвате и се връщате към пода, все едно се гмуркате, изпъвате ръцете, извивате гръбнака и главата нагоре, с поглед насочен към тавана. Задържате докато ви стигне дъха. Преди да повторите се върнете в изходна позиция по корем с чело опряно на пода и отпуснете всички мускули.

 

 

 Пето упражнение

u5

Седнете на пода с изпънати и леко разтворени крака, изпънати ръце и длани опрени на пода с пръсти към стъпалата и поглед напред. Вдишайте, повдигнете ханша и торса, все едно правите мост, изнесете главата максимално назад. Задържате докато ви стигне дъха. Издишвате и се връщате в изходна позиция, отпускате и повтаряте.

 

Д-р Валя ГРУДЕВА

Свързани новини:
Сподели: