Защо практикуването на йога е полезно за нашето здраве?

Според Световната здравна организация около 264 милиона души страдат от депресия в световен мащаб.

Редовното практикуване на йога може да помогне за облекчаване на симптомите на психични разстройства, сочат най-новите изследвания.

Международно изследване, ръководено от Jacinta Brinsley от University of South Australia, установи, че йога изключително много помага лечението и намалява симптомите на много депресивни разстройства.

Бринсли (Jacinta Brinsley) ръководи международен екип от изследователи, които провеждат 13 различни проучвания, изследващи въздействието на йога, включващи общо 632 участници.

Heather Mason основателката на The Minded Institute London, лично се сблъсква с проблемите на депресия и тревожност. След години практикуване на йога и медитация – изживявайки от първа ръка дълбокия ефект, който тези древни дисциплини могат да окажат върху самолечението – Хедър създава програми, които да имат положителен ефект върху психологическите и физиологични предизвикателства, присъщи на различни психични и физически здравословни проблеми.

На базата на дългогодишния си опит Хедър публикува редица доклади и научни изследвания, в които доказва безспорно:

Йога happy Week поза войн

Йога подобрява умственото и физическото ни благополучие.

Йога ни учи как да запазим баланса си, когато сме радостни и щастливи, и как да преминаваме с успех през стресови ситуации, запазвайки самообладание.

Или простичко казано – посредством йога ние се грижим за нашето тяло и ум, зареждаме се с енергия и хармонизираме живота си.

Чрез практикуване на йога сме по-щастливи, по-спокойни и по-успешни.

И още ….

  •  Редовното практикуване на йога прави тялото ни гъвкаво и с изящна стойка

Редовното практикуване на йога асани, които по същество представляват задържане и разхлабване на тялото в определени пози, разтяга и тонизира сухожилията и мускулите на тялото. Също така, това подобрява позата и облекчи болките.

  •  Подобрява кръвообращението и имунитета ни.

Кислородът е източник на живот на всяка клетка в тялото. Той лекува рани, убива микроби и бактерии, осигурява здравината и жизнеността на всички живи тъкани. Кръвта пренася кислорода по цялото тяло, а йога повишава сърдечния ритъм и увеличават разпространението на кислород в кръвта.
Йога е особено полезна, защото увеличава циркулацията на кръвта към често пренебрегваните области на тялото като стави, съединителната тъкан и вътрешните органи.  Мускулни спазми, навяхвания и разтягания са сигнал, че организмът се нуждае от кръв по тези специфични области.

  •  Детоксикация

Токсините са навсякъде около нас – във въздуха, в храната ни, във водата – но за щастие, телата ни са способни да елиминират тези отрови естествено през кожата, при дишане, през кръвта и органите за прочистване.

При практикуване на йога ние дишаме дълбоко, нашият пулс се ускорява, повишава се и нашето кръвообращение. Чрез изпълнението на позите за усукване и огъване ние масажираме и стимулирате органите за прочистване. Ето защо редовната йога практика е изключително ефективна за нашата детоксикация.

  •  Контрол на дишането

Качеството на нашето дишане е пряко свързано с психичното ни състояние. Когато сме разстроени сме склонни към бързо и плитко дишане. Когато сме спокойни, обикновено дишането е бавно и дълбоко. Йога ни учи съзнателно да контролираме нашето дишане, а това ни помага да контролираме тялото и ума си.

Скъпи приятели, не забравяйте, че йога е продължителен и постепенен процес. Препоръчваме ви да практикувате редовно!

Според медицинските проучвания са необходими минимум 3 практики на седмица с продължителност между 60 – 90 минути.

Колкото по-надълбоко навлизате в собствената си практика, толкова по-големи са ползите от нея.

В случай на някакво заболяване, практикувай йога само след консултация с Вашия лекар.

Изпочници:
www.bmj.altmetric.com

www.minnpost.com

Сподели: